Beauty Talk! : Philips Corded Compact Epilator BRE255 (Malaysian Review)

 So Hi guys!
Whats up and what is new?

Aku cam semangat sikit lately sebab tengok my blogpost actually gaining attention. Terima kasih sebab sudi baca ya. And please hit that button follow dekat blog aku. Aku sebenarnya nak link kan blog ni dengan instagram profile semua tapi cam malu pulak. Huhu. Dahlah kuat emo kat situ and plus, aku tengah on hiatus instagram. Tengah detox social media to be more productive. Insha Allah will be active again on January 2022 sebab mungkin ada new adventure that I would like to share with you guys!

Ok. Hari ni aku nak review one item yang aku beli kat shopee last year which is Epilator. Setelah diracun dengan Iman Abdul Rahim dan beberapa thread di twitter, akhirnya aku beli jugak Epilator ni. Aku beli brand Philips sebab aku tak berani nak try-try brand yang lain. Plus benda ni melibatkan safety and body. So for me, it is better to invest with things yang selamat untuk kita guna. Pastikan ada SIRIM approval ya sebelum korang beli
So, aku beli ini. Tadaaa!


Philips Corded Compact Epilator BRE255/00

Aku beli dekat shopee link ni: Shopee Philips Epilator

Sebelum ni, aku selalu shave je. I never had any direct lesson from my mom or any female relatives or friends regarding how to shave. Aku belajar semua sendiri since aku start puberty. Buy my own shave, shave my own way. I dont know lah kenapa aku tak diajar benda ni semua. Mungkin sebab taboo? Aku tak pasti. So the only way aku pernah cuba dalam misi membuang bulu-bulu ini adalah shave. I never tried waxing before sebab macam sakit gila aku tengok. Macam seram and takut sikit nak tengok. But one day, I will give it a try and definitely gonna leave a review for you guys too. Hehe, Thank you sudi baca guys. Really appreciate it *virtual hugs*

Cambiaso lah, aku ni tak pernah ada gambar real barang untuk unboxing ya sebab aku ni dah pakai lama baru nak buat review. Aku beli dekat shopee je haritu. Tengok review and feedback buyer, then cam okay je, aku pun terus beli. Masa tu aku beli murah woi. Dalam RM110 macam tu include shipping di Shopee. Sekarang, aku tengok tempat yang sama aku beli tu dah jadi RM160++ macam tu dah. Nasib baik aku dah beli awal weh. Korang survey dulu tau before beli. Kot-kot ada tempat yang jual murah.

So, it comes with: Epilator machine, epilator cover, pouch, wire cord and extension.

1. The epilator is okay to handle.
Sebab bentuk dia cam tu, dia macam takde proper grip untuk kau pegang. So, kena effort sikit nak pegang epilator ni masa shave. But its not really that big concern. Well, aku cerita pengalaman aku je. hahaha. review kan? :p

2. Epilator ada dua level kelajuan.
Epilator ni ada dua je tahap kelajuan, level 1 and level 2. Boleh ikut suka korang nak test level mana dulu. Aku start with level 1 dulu kemudian dah biasa tu, then beralih ke level 2.

3. Epilator cover
Epilator cover ni untuk dipasangkan ke atas epilator tu. Benda ni berfungsi untuk elakkan banyak sangat epilator surface touch your armpit area especially untuk beginner. Sebab, guna benda ni sakit. Kalau first time terus pakai tanpa cover, hati kau memang keras roy. Hahaha. Aku tak boleh weh masa first time shave tu, memang cuak and aku pakai cover tu dulu. Dah lama-lama ni, aku boleh guna epilator without the cover dah.

4. Wire cord
Masa mula-mula aku search benda ni kan, aku macam confuse sikitlah. Benda ni, ada wire ke tak. Macam takda wayar, tapi rupanya its non-wireless epilator. So takleh lah nak shave dibawah pancuran air sebab kalau shave di bawah pancuran air ni syok sikit, sebab tak sakit sangat. Tetapi memandangkan ia datang dengan wire cord, hence takleh lah nak suka hati guna dalam air. Kang, tak pasal-pasal ada yang masuk wad karang. Huhu berhati-hati ye semua. Shave cermat, jiwa insha Allah selamat. Kena pastikan juga, tempat kau tu ada tersedia extension wire or nearest plug walaupun tali dia agak panjang dalam 50cm mcm tu? Nanti aku ukur balik.

So my experience using this products are:
1. Bulu mudah dicabut dan tumbuh semakin halus.
Aku gunakan epilator ni untuk cabut bulu kaki and bulu ketiak. Kaki aku tak berbulu sangat berbanding tempat lain. Mula-mula before shave tu aku macam biarkan bulu aku tumbuh lebat sikit supaya epilator ni mudah nak cabut. Sebab kalau pendek sangat dia taknak cabut. Oh ya! Korang shave dari bawah ke atas tau and in 90 degree position for better shaving. And please please please, apply bedak dulu dekat ketiak atau Miss V sebelum shave guna epilator. Sumpah woi. Aku ingat dia cam takde effect sangat kalau tak apply bedak. Al maklumlah, ada b0d0e sikit. huhu~ Aku apalagi, siap shave dengan gumbira. Memang shave kaw-kaw ketiak aku. Tak lama lepas tu ketiak aku cam merah gila and melecet sikit. Menangis sister angkat ketiak D': So korang, dengar cakap aku. Please letak bedak dulu okay sebelum shave. Jangan cakap sis tak payung pulak!

2. Lama nak tumbuh berbanding shave biasa.
Berbanding shave biasa, bulu ketiak yang dicukur menggunakan epilator biasanya akan tumbuh dalam tempoh dalam 1 minggu ke dua minggu macam tu lah. So, kita tak perlu risau nak cukur hari-hari sebab tempoh dia agak lama sikit nak tumbuh. Kalau dah tumbuh tu, slow-slow tumbuh. 

Penah guna epilator dekat Miss V? 
Jawapannya: Yes, aku pernah! Tapi sekejap je weh! Sakit sia. Lepas tu cam taubat dah nak shave guna epilator. Just guna shave biasa lebih elok and tak menakutkan bagi aku. Mengalir sikit air mata masa shave tu. Tak sampai satu minit shave dah giveup aku. Hahaha.


Here is my overall view of the product!
Rating: 5/5 (Must have product)
Repurchased: Pakai sampai rosaklah, baru beli lagi okay?
Price Range: RM100-RM199
Where to buy: Harvey Norman, Shopee, Lazada, Philips Store


 Aku harap review aku kalini dapat membantu korang yang tengah membuat pilihan dalam memilih epilator untuk your shaving adventure tu! I think, this epilator is worth it walaupun mahal at the first place. Tapi compare to normal shaver, korang kena pastikan dia tak rosak kena air and kena kerap tukar. Tapi epilator, make sure to clean it after use and bulu kau tumbuh lebih licin dan lebih lama. Okay ke tak okay?

Till next post!

Cheerio!


Comments

Popular Posts